Trečiojoje dalyje patalpinome informaciją, kodėl ne tik skanu, bet ir sveika yra vartoti braskes bei vynuoges. Šioje dalyje atėjo laikas apelsinams ir citrinoms. Skanaus!

Apelsinai

Žiemą ir ankstyvą pavasarį – tai puikus natūralių vitaminų šaltinis. Ne tik patys vaisiai, bet ir apelsinų
sultys bei sulčių kokteiliai yra itin biologiškai vertingi (ypač tie, kurie gaminami spaudžiant sultis iš
šviežių vaisių). Juose yra nemažai inozito, panašaus į vitaminus junginio, kuris reguliuoja medžiagų
apykaitą, gerina virškinimą, teigiamai veikia nervų sistemą. Apelsinų minkštimas labai sultingas,
jame daug pektininių ir dažančių medžiagų, bakterijas naikinančiu poveikiu pasižyminčių fitoncidų,
mineralinių medžiagų. 100 gramų apelsinų yra 214 mg kalio, 44 mg kalcio, 25 mg fosforo, 17 mg
magnio. Jų sudėtyje taip pat yra daug vitaminų C, B1, B2, provitamino A. Vienas apelsinas gali
patenkinti vitamino C paros poreikį.
Apelsinams artimuose mandarinuose gausu pektininių medžiagų, vitaminų C, B1, B2, provitamino A,
bioflavonoidų. Jie pasižymi puikiomis gaivinamosiomis savybėmis.

Citrinos

Jau keletą tūkstantmečių citrinos sultyse esantis vitaminas C žinomas kaip ligų prevencijos priemonė.
Be to, nuo seno citrinos sultimis ir aliejumi gydomos įvairiausios ligos. Citrinos padeda gydyti

nutukimą. Ryte išgertos vandeniu skiestos citrinų sultys gerina medžiagų apykaitą, skatina riebalų
apykaitą organizme, o tai padeda lengviau numesti nereikalingus kilogramus. Širdies ir kraujagyslių
sistemai citrina labai svarbi ir dėl antioksidacinių savybių, ir dėl to, kad yra magnio šaltinis. Širdies
raumens funkcionavimui būtinas magnis veikia ir kaip antistresorius. Antioksidacinės citrinos
savybės padeda reguliuoti kraujospūdį.